Sprakforsvaret
   

Brev till SJ kundombudsman om tågbeteckngar

 

(Brevet läses uppifrån och ned)

Till SJ kundombudsman  

30 aug 2009
 
Varför står det på engelska i tågbeteckningarna i internetbokningen, t.ex "Regional Train", "Local Train", i stället för Regionaltåg, lokaltåg på de officiellt svenska sidorna? Igår 26 aug kl. 22 var det så.
 
Det har hänt förr och då har jag fått förklaringen ett programfel. Det händer då och då, så det måste vara ett program som måste förbättras
 
Kan ni felsöka detta, och inte ha engelskan där den inte skall vara.
 
Olle Käll
Gävle



 
----- Ursprungligt meddelande -----
Från: kundombudsman@sj.se
Till: olle.kall@swipnet.se
Skickat: den 31 augusti 2009 10:53
Ämne: Ärende 1-528375342

Hej,

Tack för ditt mejl.


Vi beklagar att det under perioder har funnits engelsk text i den svenska versionen av vår hemsida. Våra tekniker har arbetat på att rätta till detta, men tyvärr har ingen långsiktig lösning hittats. Vi har nu bytt leverantör av tjänsten och vår förhoppning är att felet inom kort ska åtgärdas så att det inte uppstår igen.


Vi tackar för att du har tagit dig tid att framföra detta till oss och vi hoppas att du kan känna fortsatt förtroende för SJ.


Med vänliga hälsningar

Sofie Fjellman

Enligt uppdrag av
Thomas Kjellgren - SJ Kundombudsman

_________________________________________________

SJ AB Kundombudsman
Post: SJ AB Kundombudsman, Kungsgatan 2, 774 30  AVESTA
Tel: 0771-751 770, Fax: 010-751 77 71
E-post: kundombudsman@sj.se, Webb: www.sj.se